Conversie optimalisatie
Wat is CRO?
CRO staat voor Conversion Rate Optimization, ook wel conversieoptimalisatie genoemd. CRO-marketing is een methode om onder andere het rendement op je website verkeer te verhogen. Het afnemen van een dienst, de aankoop van een product, een aanmelding voor een nieuwsbrief of het aanvragen van een contactformulier zijn allemaal conversies.
CRO kan worden toegepast op verschillende elementen zoals het verbeteren van content (denk aan copy, video, afbeeldingen), de lay-out van de website of voor het verbeteren van de sitestructuur.
Waarom kiezen voor CRO?
Heb je je ooit afgevraagd waarom je huidige sitebezoekers geen conversies opleveren? Zoals altijd het geval is met gegevens, zijn gegevens zonder juiste maatstaf nutteloos. CRO is daarom van vitaal belang voor elk bedrijf met een digitale marketingstrategie. Zelfs indirecte conversies, zoals het downloaden van een white-paper of het registreren van persoonlijke informatie kunnen de betrokkenheid al vergroten. Een hogere conversieratio betekent dat klanten meer betrokken zijn bij je merk, waardoor ze uiteindelijk meer tijd besteden op je website. Zonder deze kennis is het namelijk onmogelijk om te bepalen welke KPI’s verbeterd kunnen worden om conversies te stimuleren.
Onze aanpak
Conversies zijn de heilige graal van ieder bedrijf, maar de term kan verschillende dingen betekenen, afhankelijk van je doelstellingen. Daarom is een gerichte doelstelling belangrijk. Is het verhogen van de verkoop je prioriteit? Wil je dat de bezoeker zich registreert om e-mails van je merk te ontvangen? Of wil je liever dat bezoekers een bepaalde hoeveelheid tijd op je website doorbrengen? Door dit vast te stellen kunnen wij jouw huidige conversieproces analyseren en kijken aan welke knoppen we moeten draaien om je website verkeer beter te laten renderen!
Onderdelen van een CRO-traject zijn
AB-testen
A/B testen is een techniek waarmee je twee verschillende versies met elkaar vergelijkt door te testen welke versie de beste resultaten levert. Beide versies hebben een waarde van 50% in de einduitslag. Zodra je een probleem hebt geïdentificeerd kun je verschillende oplossingen testen, bijvoorbeeld drie nieuwe lettertypen testen om te zien welke het meest leesbaar is. Op basis van A/B-testen en hypothesen worden conversieratio’s verbeterd.
Usability testing
Wij voeren verschillende soorten testen uit om de gebruikerservaring zo veel mogelijk te verbeteren. De conversies verhogen kan met zoiets eenvoudigs als een leesbaarder lettertype, betere afbeeldingen, een uitnodigende layout of een grotere Call to Action (CTA)-knop. Kleine veranderingen kunnen de klantervaring helemaal anders maken. En onthoud: een tevreden klant is een trouwe klant!
Doelgroeponderzoek
Wij helpen je graag om alleen de meest waardevolle klanten in kaart te brengen. We kijken hoe de bezoekers met jouw website omgaan om ervoor te zorgen dat de nodige stappen ondernomen worden om hen aan te moedigen meer interactie te hebben met jouw merk. Zo kunnen via eye-tracking zien wat de klant het meest opvalt bij een website bezoek. Wij denken na over de drempels waar bezoekers tegenaan lopen. In combinatie met gedragspsychologie komen we zo tot het beste resultaat.
Zin in samen
een bakkie pleur?
Laat je gegevens achter!