Skip links

190% meer organische website bezoekers voor Keppninni

www.keppninni.com


Date:
oktober 24, 2018

Wie is Keppninni?

“Producten ge├»nspireerd op de meest iconische ‘liveries’ van auto’s in de autosport geschiedenis.”

Keppninni is een startend merk gericht op autosport fans. Ze verkopen voornamelijk hoesjes die gebaseerd zijn op kleurensamenstellingen op race auto’s. De bekende Formule 1 auto van Max Verstappen verwerken ze bijvoorbeeld in een hoesje zonder dat sponsoren aanwezig zijn. Ze positioneren zich onder de merchandise producten en targetten hun niche doelgroep wereldwijd.

Waarom zoekmachine optimalisatie?

Keppninni’s voornaamste acquisitie kanaal is Instagram. Ze hebben een organisch bereik van meer dan 7 duizend personen. Om sales te pushen plannen ze regelmatig een Social Advertising campagne. Hier willen ze echter minder afhankelijk van zijn vanwege de kostbaarheid. Daarom zijn ze verder gaan kijken naar een SEO strategie.

Plan van aanpak

Om een plan van aanpak te maken hebben we eerst gekeken naar de huidige situatie. Hoeveel bezoekers ontvangen jullie nu via zoekmachines? Waar zoeken deze bezoekers in eerste instantie naar? Wat is de kwaliteit van deze bezoekers? Op basis van deze gegevens en kennis over het product en doelgroep is er een zoekwoorden analyse uitgevoerd. Welke zoekwoorden zijn relevant en wil je op gevonden worden? Hoeveel mensen zoeken op dit onderwerp? Kan ik een artikel schrijven dat kwalitatief beter is dan de concurrentie?

Op basis van deze inzichten is er besloten om naast het bloggen ook linkbuilding toe te passen. De domein score was namelijk nog vrij laag en kon wel een boost gebruiken.

Wat zijn tot dusver de resultaten?

Bij de huidige stand van zaken hebben wij een groei in organische bezoekers van 190% weten te realiseren. Dit is bijna een verdubbeling! Door middel van linkbuilding is de domein rank gestegen van 1.6 naar 14. Op basis van de tijdspanne is dit een prima groei! Dit zal echter nog naar minimaal 20 moeten groeien.

Ook het aantal zoekwoorden waarop Keppninni rankt is toegenomen. Bij de nul-meting rankte Keppninni op 116 zoektermen. Op moment van schrijven zijn dit er maar liefst 1057.

Al deze resultaten zullen in de loop der tijd nog verder ontwikkelen. Ook zullen deze resultaten een positief effect hebben op toekomstige artikelen en producten die Keppninni lanceert.