Skip links
Casus

In 20 uur een MVP neerzetten voor Jongens van Staal

Bekijk de website

In samenwerking met B-marked en Heeren van Eijck hebben we het concept Jongens van Staal uitgewerkt tot een zogenoemde Minimal Viable Product.

Heeren van Eijck

Dec, 2017

B marked

Suke Agency

HEF Marketing

Digital Design

De uitdaging

Vanuit Heeren van Eijck was er een vraagstuk ontstaan hoe zij rondom hun bijproduct meer konden verkopen. Eventueel ook helemaal los van hun huidige klanten. Het product, BBQ vuurschalen van cortenstaal, zitten qua pricing in het hogere segment. Voorraad inkopen was geen optie i.v.m. de hoge investeringen. Op basis van deze punten is HEF Marketing ingeschakeld om te kijken hoe er iets neergezet kan worden zonder hoge investeringen.

Plan van aanpak

Onze aanpak begon met afspraken maken met de leverancier. Een dropshipping structuur was belangrijk voor het realiseren van een MVP zonder al te hoge kosten. Toen dit succesvol bleek is er begonnen met de bouw van een webshop. Een homepage, contact pagina, blog pagina en twee product pagina’s moesten neergezet worden. Ook zijn alle analytics programma’s, tracking cookies en advertentie accounts, geïnstalleerd en ingesteld.

Het resultaat

Het resultaat was dat we in ongeveer 14 uur het concept vorm hadden gegeven door middel van een webshop. Klanten kunnen de producten bestellen, de complete mail funnel was werkend en alle touch points met de klant hebben de huisstijl van Jongens van Staal gekregen. De campagnes op Facebook en Google zijn up and running. Er kan dus in deze tijdsspanne gekeken worden naar de haalbaarheid van het concept.

Vervolgstappen

Wat zijn nu de vervolgstappen? Dit is afhankelijk van de resultaten van de campagnes. Zijn deze succesvol dan is het een logische stap om verder uit te breiden. Dit zal dan voornamelijk gaan om een configurator waarmee je zelf je luxe BBQ kunt samenstellen. Hiermee willen we gaan testen hoe we Jongens van Staal moeten gaan positioneren. Enkele vaste producten in een webshop of volledig naar wens ingerichte BBQ’s. Dit zal hoogstwaarschijnlijk de volgende stap zijn.

“Milan heeft mij en Leon Teunissen (Heeren van Eijck) samengebracht om met z’n drieën een business case uit te werken van deze BBQ’s. Zijn plan en netwerk hebben er voor gezorgd dat we binnen 20 uur een merk uit de grond hebben gestampt! ”

Anton Eikelhof
Eigenaar B marked